מה זה נדל”ן מסחרי ולמי זה מתאים?

March 30 2023doritr

           

ענף הנדלן המסחרי הוא ענף שמציע השכרה ומכירת של נכסים כאשר המטרה היא לקיים פעילות עסקית בהם. אם אתם תוהים מהו נדלן מסחרי, האם מדובר על דבר שיכול להתאים לכם וכן, כיצד משכירים או קונים נדלן מסחרי, כדאי מאוד שתקראו את הדברים הבאים.

נדלן מסחרי- במה מדובר?

כאמור, נדלן מסחרי מהווה למעשה מונח רחב ומשמעותי ביותר הרלוונטי לצורך פעילות עסקית. נדלן מעין זה יכלול מרכזי קניות, בנייני משרדים, מחסנים, מבנים רפואיים, מסעדות ועוד. נדלן זה הוא מיזם עסקי שדורש השקעה כספית וכן מומחיות של אנשי מקצוע מענף הנדלן המדובר שיסייעו בקבלת החלטות הנוגעות להשכרה או רכישה של נכסים מסחריים. הנדלן המסחרי למעשה מתאים הן למשקיעים המעוניינים לרכוש נכסים מסחריים לצורך מכירה או השכרה, כאשר הם צריכים כמובן להבין כיצד משקיעים בנדלן המדובר ולבצע את ההחלטה הנכונה לגבי בחירת נכסים מתאימים לרכישה בפרויקטים מתאימים. נדלן מסחרי רלוונטי כמובן גם לבעלי עסקים, חברות או ארגונים אשר זקוקים למבנים מסחריים לקיים בהם את הפעילות העסקית שלהם. כך או אחרת, חשוב מאוד שלא לשכור או רכוש נכס מסחרי באופן עצמאי אם אין לכם ידע הנוגע לתחום המדובר ולהיעזר באנשי מקצוע מהתחום שיסייעו לכם לעשות זאת בצורה הטובה ביותר.

כיצד מתנהל הליך מכירה או קנייה של נדל”ן מסחרי?

תהליך מכירה או קנייה של נדל”ן מסחרי איננו שונה באופן מהותי מנדל”ן הרלוונטי עבור מגורים. בשלב הראשון המשקיע צריך לחקור בצורה הטובה ביותר את שוק הנדל”ן המדובר ואת הנכס הרלוונטי שאתם מעוניינים לרכוש או לשכור. המטרה היא למעשה להבטיח כי הנכס שרוכשים לצורך השקעה הוא נכס אשר יניב לכם את התשואה המקסימלית. על כן, יש לבדוק היכן ממוקם הנכס, האם מדובר על מיקום אטרקטיבי ובגין זאת ניתן להבטיח כי יהיה לו ביקוש וכן יש לבדוק כמה עולה הנכס והאם מדובר על השקעה שתניב לכם תשואה בסופו של דבר. כמובן שחשוב ביותר שתבינו כי אם אין לכם את הידע הנדרש עבור קבלת החלטה מעין זאת, יש להיעזר באנשי מקצוע מהתחום.

שלבים להשקעה בנדל”ן מסחרי

בכדי להשקיע בנדלן מסחרי בצורה הטובה ביותר יש צורך לבצע כמה שלבים: ראשית כל, יש לבנות תכנית לקביעת סוג הנכס הרלוונטי לכם, התקציב שאתם מעוניינים להשקיע בו, המיקום שאתם רוצים לרכוש בו אותו ועוד. שנית, חשוב שתזהו נכסים פוטנציאליים שיכולים להיות לכם רווחיים, כך לדוגמא, הבחירה לרכוש כיום נכס מסחרי במתחם: פארק VICA, ידועה כיום כפופולארית ביותר שכן מדובר על מתחם מסחרי איכותי, חדיש ומבוקש מאוד. בשלב הבא יש לבדוק כמה עולה הנכס ומה מצבו וזאת בכדי להבטיח שהוא מתאים לכם בכל היבט אפשרי. בשלב האחרון יש לרכוש את הנכס בצורה נכונה, שלב אחר שלב. כמובן שניתן להיעזר באנשי מקצוע לצורך ייעוץ וליווי בתהליך המדובר.

Share: